Hejsan alla !
 
Jag tänkte börja att skriva ett inlägg om varför jag tänkte skaffa en matblogg och vad som inspirerar mig och vem jag är.
 
Varför matblogg?
 
Jag har under en tid skrivit och lagt ut bilder på min instagram och jag är en person som älskar att laga mat och även baka och lägga upp egna recept .Jag har nyligen gått med i en grupp på facebook som bara är för tjejer över 35 och där har jag lagt upp recept och bilder då jag just nu genom går en viktresa helt på egen hand .Så igår va det en av tjejerna som tyckte att jag inspirerade henne och tyckte jag skulle göra en receptbok men vad är en det bästa jo en matblogg så denna tjejen va den som gjorde att jag startade denna matblogg .Jag vill med denna blogg hjälpa er läsare att få tips och dagens middagar och annat .
 
Vad inspirerar mig?
 
Jag är uppväxt med att laga mat från grunden genom min mamma och min mormor .Den som inspirerar mig är min underbara mormor som tyvärr inte finns bland oss längre gick bort 2011 .Genom henne har jag fått mina talager som att laga mat och baka och kommer lägga upp hennes recept här också om min är intresserade .
Jag har också lätt för att hitta på egna grytor och recept har genom åren lärt mig laga mat utan att följa recept så mycket av det jag lagar hittar jag på själv.
 
Vem är Carolina?
 
Jag är en glad sprallig tjej som precis studerat klart till barnskötare och som söker arbete .Jag är i grunden även undersköterska som söker jobb inom båda .Jag älskar också att pyssla vara med vänner och prata med vänner via messenger.Jag har genom girls 35+ gruppen lärt känna massa underbara tjejer och en speciell tjej som står varandra nära .Jag bor tillsammans med min sambo sen 3 år tillbaka och förlovade oss samma dag året efter .Har inga barn men 5 systerbarn som idag är vuxna .Tråkigt nog så ses vi inte så ofta . Vill ni veta mer får ni gärna fråga svarar på det mesta.
 
Jag hoppas ni ska trivas och läsa mina recept 
Ha en fin söndag 
Kram 
Carolina