Hejsan 
 
Idag är det söndag och vad passar inte då att göra en söndagsgryta med kött eller vad man gillar .Denna rätt har jag fått många förfrågningar om recpt på så varför inte dela detta här och som mitt första inlägg om just mat
 
 
Carolinas köttgryta 
 
Denna rätt är rätt så lätt att göra och man kan byta ut de grönsaker man gillar och älskar och jag har valt de jag och min sambo älskar .
 
Du behöver:
 
 
För 4 personer
 
2 paprikor 
2 lök 
1 burk ananas 
1 paket grytbitar 
1 stam färsk broccoli 
4 tomater 
10 dl matlagningsgrädde 
2 msk tomatpure 
2 dl chilisås 
1 dl mjöl
 
Börja att stek grytbitarna och stek detta på medelvärme .Skär upp alla grönsaker och när köttet börjar bli mört så lägg i alla grönsakerna och låt det puttra under lock ca 5 min och häll sedan ner matlagningsgrädde chilisås och tomatpure samt anansskivorna samt mjöl och låt puttra ca 10 min .Tillsist tillsätt peppar och salt efter behov .
Gör en sallad till och ris något som också är gott att ha till är rivna morötter och lite lingon .
Smakligt måltid